W ramach projektu mPotęga uczniowie klas siódmych brali udział w zajęciach pt. : „Minikowscy przyrodnicy na tropie matematyki”.
Celem zajęć prowadzonych przez panią Beatę Maćkowiak, było rozwijanie zainteresowań matematycznych i przyrodniczych, szukanie zależności między matematyką i przyrodą, rozwijanie zdolności poznawczych i kształcących oraz rozszerzenie wiadomości zdobytych na lekcjach.
Na zajęciach uczniowie odkrywali związki między matematyką, a przyrodą, rozwijali samodzielność i kreatywność, poszerzali umiejętności komunikowania się przez Internet i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz pracami.
Poznali wiele nowych pojęć i zjawisk, takich jak: Fraktale, ciąg Fibonacciego, Złota liczba, Złota proporcja, Złota spirala. Dokonali pomiarów swojego ciała, aby dowiedzieć się, czy mają idealne proporcje. Rysowali trójkąt i dywan Sierpińskiego, jako przykład fraktali. Stworzyli plakaty podsumowujące zajęcia. Część prac została umieszczona na szkolnym holu.
Wyniki konkursu
„Matematyczno-przyrodnicza gra planszowa”- kl. 4-6
I miejsce Antoni Rybarczyk 6C
II miejsce Anna Zaremba 6C
III miejsce Kornelia Popiółkowska 4a
wyróżnienie Julian Kęsy
Konkurs: „Matematyczno-przyrodniczy escape room”
Wyniki konkursu
„Matematyczno-przyrodniczy Escape Room”, kl. 4-6
I miejsce Anna Zaremba
https://view.genial.ly/5fcf750dd292600d903cc4cd/interactive-content-gra-matematyczno-przyrodnicza
Karmidła tłuszczowe dla ptaków to nie tylko sposób na dokarmianie zwierząt w czasie zimy. Pożywiające się nią ptaki mogą stanowić także dodatkową ozdobę domu albo ogrodu. Wprowadzą też sporo radości i dodadzą energii wegetującemu ogrodowi. Zawartość karmidła stanowią produkty, które są naturalną dietą ptaków pozostających na zimę. Najczęściej przybierają kształt kuli. Zachęcam jednak do podjęcia wyzwania i wykonania karmideł w możliwie największej ilości rozmaitych kształtów brył matematycznych. W załączniku dołączam kilka podpowiedzi. Zapraszam wszystkich do zabawy.
Klasy 4-6
Tajemniczy ogród – https://forms.gle/ypzVxswiybZu5pS69
Podchody 4b- https://view.genial.ly/…/interactive-content-podchody…
Podchody- https://view.genial.ly/…/interactive-content-4apodchody…
Zadania logiczne i statystyczne dla uczniów klas 7-8
https://forms.gle/pT9nTXCva2mu9F4z6 – podchody zadaniowe
Każdy żywy organizm jest zbudowany z komórek. Mimo to pojęcie komórki jest dosyć abstrakcyjne. Nie można ich zobaczyć, chyba że uda się skorzystać z mikroskopu. Nie zawsze to jednak wystarcza. Komórka jest obiektem trójwymiarowym, nie jest płaska. Można jednak coś zrobić, żeby ułatwić sobie naukę i uczynić ją przyjemną – wystarczy trójwymiarowy model komórki zwierzęcej lub roślinnej. Uczniowie klasy 5a podjęli to wyzwanie- oto efekty ich pracy. Bardzo przydatne w realizacji zadania okazały się zajęcia dodatkowe z mikroskopowania w ramach realizacji grantu m-Potęga dla klas 4-6.
Do komisji konkursowej wpłynęło bardzo dużo kreatywnych i ciekawych prac, wybór najlepszych zdjęć był bardzo trudny.
Po burzliwych obradach wyłoniliśmy zwycięzców.
Wyniki konkursu dla klas 7-8.
I miejsce Karolina Olkiewicz
II miejsce Anna Florczak
III miejsce Bartłomiej Magos oraz Maja Staniszewska
Wyniki konkursu dla klas 4-6.
I miejsce Franciszek Plaskacz kl. 5
II miejsce Kacper Krajewski kl. 4A
III miejsce Amelia Łuczak
Ten miesiąc był bardzo trudnym miesiącem dla młodych ratowników roślin. Na początku poznali wpływ muzyki na rośliny. Dowiedzieli się, że dźwięk, czyli fala akustyczna, to bodziec fizyczny, mechaniczny. Takim samym jest także dotyk, powiew wiatru. Rośliny odbierają fale akustyczne i reagują – w przypadku muzyki jest to reakcja ledwo wyczuwalna, ale długotrwała – rośliny rosną! 😊
Następnie uczniowie wzięli się za stworzenie pierwszego utworu – ścieżki dźwiękowej z Gwiezdnych Wojen. W dalszej części projektu dodawali już gotowe utwory, a na koniec sami tworzyli swoje arcydzieła, których nawet brytyjska Królewska Orkiestra Symfoniczna by się nie powstydziła.
Kiedy już wszyscy myśleliśmy, że nic nas nie powstrzyma od stworzenia arcydzieła ostatecznego zaatakowała nas pandemia oraz edukacja zdalna. Musieliśmy na chwilę wstrzymać nas projekt. Ale nie na długo. Już pod koniec października wróciliśmy ze zdwojoną siłą! Na starcie uczniowie stworzyli kompasy z wykorzystaniem MicroBit’ów. Następnie nauczyli się tworzyć sensory światła i programować odpowiednie zmienne dla danego nasilenia oświetlenia. Pod koniec stworzyli czujnik siły magnetycznej. Teraz czeka ich ostateczne zadanie. Stworzenie sensora wilgotności gleby oraz zaprogramowanie EcoBota – robota, który sam podlewa kwiaty. Nic tylko czekać na ich ratunek ! 😊