Szkoła Podstawowa Nr 59 w minionych latach brała udział w dwóch projektach europejskich programu Comenius – „Skarby” i „Rękodzieło – nasze dziedzictwo”. W 2014 roku program ten został zamknięty i zastąpiony nowym: Erasmus +. Do udziału w I edycji zgłosiło się ponad 1200 szkół polskich, lecz tylko 207  wniosków zostało zaakceptowanych. Miło nam poinformować, że SP 59 znalazła się w gronie 19 szkół z Wielkopolski, które będą realizować program Erasmus +.

Projekt pod tytułem „Z kulturą przez Europę” trwa od 1 IX 2014 do 31 VIII 2017r. Nasze szkoły partnerskie znajdują się w Portugalii, Grecji, Turcji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji i na Litwie. Będziemy mieć okazję prezentować kulturę naszego kraju i poznawać tradycje i zwyczaje innych narodów podczas wykonywania zadań projektu i wspólnych spotkań.

Nowa strona projektu: http://erasmusplusmesimeri.com/
Wizyta partnerska w Polsce
Wizyta w Polsce – artykuł
Ozdoby choinkowe wykonane przez uczniów, nauczycieli i rodziców.
 Wizyta partnerska we Francji

Wizyta we Francji

Stoisko ERASMUS+ na festynie rodzinnym

Zarówno starsi jak i młodsi uczniowie naszej szkoły mogli sprawdzić swoją wiedzę o projekcie Erasmus+ i państwach biorących w nim udział podczas festynu rodzinnego, który odbył się 4 czerwca 2016.
Wszyscy chętni rozwiązywali quiz wiedzowy o świętach i tradycjach w wybranych państwach europejskich.
W razie wątpliwości mogli skorzystać z przygotowanych wcześniej Ksiąg Świąt i Tradycji.
Następnym etapem było własnoręczne pomalowanie farbą ceramicznego kubka, który można było zabrać na pamiątkę do domu. Kubki zostały ozdobione symbolami projektu Erasmus+ oraz symbolami krajów europejskich.
Stoisko Erasmusa cieszyło się wśród uczniów dużą popularnością.

Dudy, kilt i pogoda w kratkę czyli z wizytą w Szkocji

Tygodniowa wizyta odbyła się w połowie października i miała na celu nie tylko zapoznanie z kulturą i tradycjami Szkocji, lecz także rozwój i dalsze planowanie efektywnej współpracy w projekcie europejskim Erasmus+. Zaproszeni do Szkocji nauczyciele mieli okazję zapoznać się z codzienną pracą w szkole podstawowej Croftcroighn (okolice Glasgow), w której uczą się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wychowawcy szkockiej szkoły to nie tylko otwarci i życzliwi nauczyciele, lecz także cierpliwi i pełni ciepła opiekunowie dzieci chorych i z dysfunkcjami, których codzienność to -mimo dobrych warunków i wyposażenia szkoły- bardzo trudna praca. Podczas pobytu w Szkocji nauczyciele mieli okazję wziąć udział w warsztatach kulinarnych i komunikacyjnych, podczas których uczyli się przyrządzać typowy szkocki deser cranachan oraz mogli poćwiczyć mowę znaków i symboli, z których korzystają wychowawcy i uczniowie w Croftcroighn. Z całą pewnością niezwykłym przeżyciem było spróbowanie haggis – specjału szkockiej kuchni narodowej, przyrządzanego z owczych podrobów, które znalazło swoich amatorów wśród tych, którzy lubią pikantne potrawy.  W programie wizyty było ponadto zwiedzanie Glasgow i Parlamentu w Edynburgu.

Miłym zakończeniem wizyty był program artystyczny z udziałem uczniów szkockiej szkoły, w którym zaprezentowano muzykę i tańce europejskie, a podczas wspólnego wieczoru pożegnalnego nauczyciele sami mogli zatańczyć i zaśpiewać znaną szkocką pieśń „Auld lang syne”.