Legitymacje szkolne (duplikaty legitymacji) wydawane są wyłącznie w postaci plastikowych kart ID-1 zwanych e-Legitymacjami
Aby wyrobić e-Legitymację, konieczne jest zdjęcie ucznia w formie elektronicznej.
Zdjęcie musi spełniać następujące warunki:
- Zdjęcie legitymacyjne
- Rozdzielczość: minimum 300 dpi
- Wersja: kolorowa
- Format pliku: .jpg
- Rozmiar: maksymalnie 5MB
- Wymiary: nie mniejsze niż 492 x 633 piksele
Powyższe zdjęcie można dostarczyć do sekretariatu poprzez:
- dodanie zdjęcia przez ucznia, rodzica czy opiekuna w aplikacji mobilnej Librus
- dodanie zdjęcia w dzienniku Librus przez ucznia, rodzica lub opiekuna przez przeglądarkę internetową
- przyniesienie zdjęcia osobiście na nośniku (nazwa pliku imię i nazwisko dziecka)
Poniżej szczegółowe instrukcje dodawania zdjęć w aplikacji oraz w dzienniku Librus
- Dodanie zdjęcia w aplikacji mobilnej Librus (PLIK Aplikacja mobilna)
- Dodanie zdjęcia w dzienniku Librus przez stronę internetową (PLIK Strona Internetowa)
_______________________________________________________
Jeżeli uczeń zgubi lub zniszczy legitymację możliwe jest wystawienie duplikatu
Aby wystawić duplikat konieczne jest dostarczenie do sekretariatu wniosku o wydanie duplikatu (PLIK Wniosek duplikat) wraz z załącznikami:
- potwierdzeniem dokonania opłaty za duplikat legitymacji
- zdjęciem na legitymację (w wersji elektronicznej)
Nasza szkoła przystąpiła do programu mLegitymacja szkolna.
mLegitymacja jest elektroniczną wersją legitymacji papierowej.
Skorzystanie z tego udogodnienia nie jest obowiązkowe a legitymacja elektroniczna nie będzie dostępna jeśli dziecko nie ma ważnej legitymacji papierowej. Legitymacja elektroniczna może być używana bez posiadania przy sobie tej papierowej i ma taką samą ważność.
Aby otrzymać mLegitymację należy:
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (pobierz wniosek) oraz nadania uprawnień do Systemu .
- Wysłać na adres sekretariatu zdjęcie legitymacyjne ucznia w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB.
- Po weryfikacji wniosku przez szkołę i otrzymaniu kodu aktywacyjnego Pobrać Aplikację mObywatel uruchomić System na urządzeniu
Poniżej znajdują się dokumenty:
- Regulamin wydawania mLegitymacji szkolnej w Szkole Podstawowej nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego w Poznaniu (regulamin wydawania legitymacji)
- Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel – dostępne funkcjonalności, ochrona danych osobowych, postanowienia licencyjne (regulamin usługi)
- Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów (instrukcja obsługi mLegitymacji)
- Polityka Bezpieczeństwa Informacji dla systemu mObywatel (polityka bezpieczeństwa)
Przed złożeniem wniosku o wydanie mLegitymacji, zainstalowaniem aplikacji mObywatel i mLegitymacji proszę zapoznać się z tymi dokumentami.