Dociekania filozoficzne w ramach projektu „Lego-Logos” to dialog prowadzony w grupie złożonej z uczniów i nauczyciela, która przekształca się we wspólnotę dociekającą. Punktem wyjścia takiego dialogu są pytania samodzielnie formułowane przez uczniów w oparciu o przeczytany (samodzielnie lub przez nauczyciela) tekst i powstałą pracę plastyczną.
Opracowała
Katarzyna Jacolik-Gmurczyk
Za nami pierwsze takie spotkanie.
Na kolejnym spotkaniu dzieci wysłuchały bajki filozoficznej „Latawiec i motyl”.
Filozoficzne spotkanie z bajką „Dąb i trzcina”. Tym razem do zilustrowania posłużył nam węgiel.
Dziś bajka „Latawiec i motyl”. Mieliśmy okazję pofilozofować na temat wolności, tego jak jest istotna i jak ważne jest, by o nią dbać.
Co oznacza, że kłamstwo ma krótkie nogi? Takie właśnie pytanie towarzyszyło nam na kolejnych zajęciach Lego Logos. Po wykonaniu pracy z plasteliny spróbowaliśmy odpowiedzieć sobie, czy kłamstwo rzeczywiście ma krótkie nogi i co to oznacza.
Tym razem mieliśmy okazję podyskutować o kłamstwie i jego konsekwencjach, o tym czy każde kłamstwo jest złe i dlaczego ludzie kłamią.