Dociekania filozoficzne w ramach projektu „Lego-Logos” to dialog prowadzony w grupie złożonej z uczniów i nauczyciela, która przekształca się we wspólnotę dociekającą. Punktem wyjścia takiego dialogu są pytania samodzielnie formułowane przez uczniów w oparciu o przeczytany (samodzielnie lub przez nauczyciela) tekst i powstałą pracę plastyczną.

Opracowała
Katarzyna Jacolik-Gmurczyk

 

Za nami pierwsze takie spotkanie.

 

 

Na kolejnym spotkaniu dzieci wysłuchały bajki filozoficznej „Latawiec i motyl”.

 

 

Filozoficzne spotkanie z bajką „Dąb i trzcina”. Tym razem do zilustrowania posłużył nam węgiel.

 

 

Dziś bajka „Latawiec i motyl”. Mieliśmy okazję pofilozofować na temat wolności, tego jak jest istotna i jak ważne jest, by o nią dbać.

 

 

Co oznacza, że kłamstwo ma krótkie nogi? Takie właśnie pytanie towarzyszyło nam na kolejnych zajęciach Lego Logos. Po wykonaniu pracy z plasteliny spróbowaliśmy odpowiedzieć sobie, czy kłamstwo rzeczywiście ma krótkie nogi i co to oznacza.

 

Tym razem mieliśmy okazję podyskutować o kłamstwie i jego konsekwencjach, o tym czy każde kłamstwo jest złe i dlaczego ludzie kłamią.