Regulamin konkursu „Najlepszy humanista” dla uczniów klas 4-6 Szkoły Podstawowej nr 59 im. H. Dąbrowskiego w Poznaniu
Temat przewodni w roku szkolnym 2014/2015: „Wielkopolska – moja Mała Ojczyzna”.
Patronat honorowy nad konkursem sprawuje Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 59
Pan mgr Benedykt Rybarczyk, będący fundatorem nagród z Radą Rodziców.
Zakończył się pierwszy etap konkursu najlepszy humanista. Tak oto przedstawiają wyniki konkursu:
„Najlepszy humanista” – etap I HISTORIA
1 miejsce – 5 punktów – Maja Przybylak (5a)
2 miejsce – 4 punkty ex aequo – Marcin Szaroleta (6a) i Katarzyna Półrolniczak (6a)
3 miejsce – 3 punkty – Konrad Zaczyński (4b)
4 miejsce – 2 punkty – Martyna Naskrent (6a)
5 miejsce – 1 punkt – Magdalena Grzelak (6a)
Wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie bardzo dziękuję za udział. Zachęcam do udziału w kolejnych etapach. Właśnie rozpoczął się etap II z języka polskiego.
Zostań NAJLEPSZYM HUMANISTĄ SP 59
Magdalena Banasik nauczyciel j. polskiego i historii
Cele konkursu
- Wyłanianie talentów oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego działania uczniów.
- Popularyzowanie wiedzy z języka polskiego, historii, języków nowożytnych, bibliotekoznawstwa, muzyki, plastyki i religii wśród uczniów naszej szkoły.
- Rozwijanie u uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.
- Inspirowanie i rozwijanie zainteresowań, motywowanie do poszerzania swoich wiadomości, wdrażanie do samodzielnej i systematycznej pracy
Ustalenia ogólne
- Udział w konkursie jest dobrowolny i mogą brać w nim udział wszyscy chętni uczniowie klas 4-6 zainteresowani konkursem.
- Uczeń może się zdecydować na udział we wszystkich etapach, albo tylko wybranym przez siebie etapie, zgodnym ze swoimi zainteresowaniami.
- Uczeń chęć swojego udziału zgłasza nauczycielowi odpowiedzialnemu za dany etap konkursu.
- Za organizację konkursu odpowiedzialni są nauczyciele zespołu humanistycznego.
- Zestawy zadań konkursowych zostaną opracowane przez poszczególnych nauczycieli, uczących danego przedmiotu.
- Uczniowie są zobowiązani do przestrzegania zasad regulaminu.
- Informacje dotyczące wyników konkursu na danym etapie będą przekazywane przez poszczególnych nauczycieli odpowiedzialnych za organizację etapu.
- Z regulaminem konkursu uczniowie zostaną zapoznani na lekcji wychowawczej
Przebieg konkursu
- Konkurs będzie trwał od października do marca i będzie się składał z 6 etapów:
I etap – historia
II etap – język polski
III etap – religia
IV etap – biblioteczny
V etap – muzyka
VI etap – plastyka
VII etap – język angielski
- Na każdym etapie będą do wykonania dwa zadania:
Zadanie 1. Jedna z form: praca plastyczna, plakat, prezentacja multimedialna z wykorzystaniem technologii informatycznych, projekt przestrzenny, film, gazetka ścienna, gazetka szkolna itp.
Zadanie 2. Test wiedzy z zakresu danego etapu.
- Czas trwania poszczególnych etapów ok. 1 m-c.
- Wszyscy uczniowie o zadaniach do wykonania na danym etapie zostaną zapoznani na lekcjach, informacje będzie się również znajdowała na stronie internetowej szkoły.
Zasady oraz procedury sprawdzania i oceniania prac
- Prace uczniów są oceniane przez nauczycieli szkoły – członków komisji szkolnej
- 2. Każdy uczeń biorący udział w jednym z etapów otrzymuje oceną cząstkową o wadze 5,
a także punkty w kwalifikacji konkursowej:
1 miejsce – 5 punktów
2 miejsce – 4 punkty
3 miejsce – 3 punkty
4 miejsce – 2 punkty
5 miejsce – 1 punkt
- Uczeń biorący udział we wszystkich etapach zajmując miejsce od I-III dodatkowo otrzymuje:
- dodatkową ocenę cząstkową o wadze 5 ze wskazanego przez siebie (jednego) przedmiotu po zakończeniu zmagań
- punkty z zachowania:
I miejsce +15
II miejsce +10
III Miejsce +5 - dyplom i nagrodę
- Tytuł „Najlepszego humanisty” otrzyma uczeń, który weźmie udział we wszystkich etapach i uzyska najwięcej punktów. W sytuacji, gdy nie zostanie wyłoniony jeden zwycięzca zostanie przeprowadzona dodatkowa runda rozstrzygająca.
Wszelkie kwestie nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzygają nauczyciele zespołu humanistycznego.
Opracowanie i koordynator konkursu: mgr Magdalena Banasik
Etap I- Historia
Zadanie 1
Przygotowanie folderu zachęcającego do zwiedzania wielkopolski lub Poznania (wybór przynajmniej 3 miejsc w Poznaniu, lub 2 miejscowości w Wielkopolsce). Forma pracy: plakat, folder papierowy, prezentacja multimedialna lub film.
Uwaga!!!
Co będzie ocenianie: pomysł, estetyka wykonania, wkład pracy, poprawność zamieszczonych informacji. Nie przepisujemy informacji z Internetu, piszemy swoim słowami!!! Proszę o podanie informacji skąd czerpaliście informacje (czyli tytuły książek lub adresy stron internetowych).
Zadanie 2
Rozwiązanie testu „Powstanie Wielkopolskie”. Test zawiera 12 zadań zamkniętych opracowanych
w oparciu o poniższe źródła wiedzy:
http://www.poznan.pl/powstanie/mu_poznan/index.html (uwaga każda godzina dostarcza innych informacji)
http://www.youtube.com/watch?v=mdHKlH7Zh7Y
http://www.youtube.com/watch?v=z6-poUU6Rac
Termin oddania pracy konkursowej: 12 listopada 2014 r.
Termin testu z wiedzy: 6 listopada 2014 r.
Powodzenia!!!
wstecz