7 czerwca, 2022

Konkurs matematyczno – przyrodniczy

Konkurs jest skierowany do uczniów klas 2 i 3 SP 59 w Poznaniu.

 

Celem konkursu jest:

  • zainteresowanie uczniów światem przyrody, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem,
  • wyrobienie poczucia odpowiedzialności na środowisko,
  • zachęcanie uczniów do samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy,
  • wykrywanie uzdolnień wśród dzieci, inspirowanie i rozwijanie ich zainteresowań,
  • stwarzanie uczniom możliwości do współzawodnictwa,
  • rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Konkurs obejmuje treści podstawy programowej w zakresu edukacji społeczno – przyrodniczej oraz matematycznej dla klas II – III.

Warunki konkursu

  • Konkurs odbędzie się dnia 8 czerwca 2022 r.
  • W konkursie wezmą udział wszyscy uczniowie klas 2 i 3.
  • Konkurs będzie mieć formę pisemną. Uczniowie wypełnią test matematyczno – przyrodniczy składający się z 20 pytań zamkniętych
    i otwartych.
  • Na wypełnienie testu przeznacza się 45 minut.
  • Nad prawidłowym przebiegiem konkursu będzie czuwać wychowawca klasy.
  • W czasie trwania konkursu wychowawca nie może udzielać wskazówek dotyczących ich rozwiązania.
  • Uczeń po otrzymaniu testu wpisuje imię i nazwisko oraz klasę.
  • Do pytań zamkniętych podane są trzy odpowiedzi: A, B, C. Tylko jedna jest prawidłowa.
  • Część pytań konkursowych ma charakter pytań otwartych i wymagają udzielenia poprawnej odpowiedzi, uzupełnienia ilustracji lub rozwiązania rebusu.
  • Po upływie czasu następuje zebranie prac.
  • Ogłoszenie zwycięzców konkursu nastąpi dnia 15 czerwca 2022 r. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas zakończenia roku szkolnego.

Zakres wiadomości:

  • główne kierunki świata,
  • segregacja odpadów,
  • sposoby ochrony przyrody,
  • warstwy lasu,
  • podstawowe informacje dotyczące owadów,
  • znajomość kalendarza,
  • odczytywanie danych dotyczących pogody,
  • miasta Polski,
  • planety Układu Słonecznego,
  • budowa roślin,
  • znajomość zegara,
  • znaki rzymskie,
  • dodawanie w zakresie 100,
  • tabliczka mnożenia w zakresie 100.

                                                                                                                                    

   Daria Madaj-Michalska


wstecz