Program promocji czytelnictwa

Oto najważniejsze działania i wydarzenia w roku szkolnym 2015/2016  w celu zwiększenia czytelnictwa w naszej szkole:

  1. Przystąpienie do projektu „Książki naszych marzeń”, dzięki któremu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 2713 zł. Za te pieniądze zostało zakupionych 197 książek dopasowanych do zainteresowań i pasji naszych uczniów.
  2. Przeprowadzenie uroczystości „Pasowania na czytelnika” w klasach pierwszych (Ia, Ib, Ic), dzięki której uczniowie pierwszych klas mogą wypożyczać samodzielnie książki.
  3. Zorganizowanie czytelni w bibliotece szkolnej (ustawienie stolików i krzeseł, których wcześniej brakowało).
  4. Dla zwiększenia czytelnictwa w naszej szkole od września prenumerujemy 3 czasopisma dla dzieci i młodzieży (Świerszczyk, Kumpel, Victor Junior).
  5. W świetlicy szkolnej zorganizowany został kącik czytelniczy (dzieci otrzymały wygodną kanapę, na której mogą poczytać książki lub czasopisma, mogą też skorzystać z zasobów małej biblioteczki, która znajduje się w świetlicy).
  6. W ramach rozwoju czytelnictwa funkcjonuje „Klub Franklina” skierowany do dzieci z oddziału przedszkolnego. Dzieci oprócz słuchania bajek o przygodach uroczego żółwika mają okazję brać udział w konkursach.
  7. Działalność Klubu Przyjaciół Biblioteki, w którym uczniowie pomagają młodszym kolegom i koleżankom w wyborze ciekawych książek, zachęcają do czytania poprzez tworzenie wystaw, dekorowanie biblioteki by była jeszcze bardziej estetyczna i kojarzyła się, szczególnie najmłodszym uczniom, z fajnym miejscem, które warto odwiedzać.
  8. Współorganizowanie akcji „Starszak-maluchowi”, w której uczniowie starszych klas czytają bajki, opowiadania uczniom klas 0-2.
  9. W ramach realizacji projektu „Książki naszych marzeń” zorganizowałam następujące projekty, mające na celu zwiększyć zainteresowanie dzieci książkami i czytaniem: kl. Ib, IIc „O wiadukcie kolejowym, który chciał zostać mostem na rzece”, kl. IIb, IIIa,IIIb „Czasopisma dla dzieci i młodzieży”, kl. Va, Vb –„Czasopisma dla dzieci i młodzieży”, VIa, VIb „Co można zrobić by zwiększyć czytelnictwo w naszej szkole?”, kl. Va, Vb „Historia książek i czasopism”, kl. Ia, Ic, IIa „Maja na tropie jaja”, kl. IV „Projektujemy bohaterów bajek i opowiadań”.
  10. Zorganizowanie konkursu bibliotecznego pt: „Dokończ opowiadanie”, który cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem oraz „Moja wymarzona biblioteka”.
  11. Ważnym aspektem zwiększenia i polepszenia czytelnictwa jest udział nauczycieli w zewnętrznych warsztatach czytelniczych na temat książek Martina Widmarka o biurze detektywistycznym Lassego i Mai.
  12. Zorganizowanie po raz pierwszy „Wieczoru w bibliotece” pod hasłem „Tajemnice miasta Volleby”.
  13. Zorganizowanie dyżuru bibliotecznego w okresie ferii zimowych (19.02.2016) by uczniowie mieli dostęp do książek również w okresach wolnych od zajęć dydaktycznych.
  14. By przyciągnąć uczniów i zachęcić do wypożyczania były wywieszane plakaty z nowościami wydawniczymi, które biblioteka szkolna posiada w swoich zbiorach
  15. Informowanie uczniów poprzez gazetkę biblioteczną o imprezach, konkursach dziejących się w innych bibliotekach.
  16. Możliwość wypożyczania książek na okres wakacji.
  17. Przemyślane zakupy książek stawiające nie tylko na cenę ale też na estetykę graficzną książkowych pozycji tak by jeszcze bardziej przyciągnąć czytelnika.
  18. Zachęcanie uczniów i rodziców do udziału w imprezach towarzyszących Targom książki w Poznaniu, do odwiedzania stanowisk z książkami.
  19. Promowanie czytelnictwa na „Festynie szkolnym” poprzez zorganizowanie stoiska, na którym dzieci mogły wykonać swoją autorską zakładkę do książki i zrobić sobie zdjęcie z Molem książkowym.
  20. Rozwijanie czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 poprzez organizowanie spotkań z książką w ramach „Czytania na dywanie”.
Logotyp Szkoły Podstawowej nr 59 w Poznaniu