Projekt jest skierowany do dzieci ze świetlicy szkolnej. W dobie kryzysu klimatycznego jakiego powoli zaczynamy doświadczać problem ekologii stać się powinien priorytetem w edukacji zarówno przedszkolnej, jak i szkolnej. Uświadomienie jak ważna jest dbałość o otaczający nas świat powinna stać się punktem wyjścia i wyznacznikiem naszego życia. Projekt ma podnieść jeszcze bardziej świadomość ekologiczną naszych uczniów, przybliżyć im pojęcie upcyklingu, który mówi o przekształcaniu niepotrzebnego, niechcianego odpadu w przedmiot o nowej wartości użytkowej lub estetycznej. Niektórym rzeczom można przyjrzeć się ponownie i dać nowe życie. Z pojęciem upcyklingu łączy się również pojęcie Zero Weste, zgodnie z którym człowiek powinien starać się generować jak najmniej odpadów, a tym samym nie zanieczyszczać środowiska.

Opracowała
Katarzyna Jacolik-Gmurczyk

 

 

Pierwszym zadaniem (z dziewięciu zadań jakie będą mieli uczniowie w tym roku szkolnym do wykonania) było posadzenie i posianie roślin.

 

 


 

W ramach projektu EKO-MASTER dzieci wykonały drugie zadanie, które polegało na wykonaniu torby z niepotrzebnego t-shirtu. Upcykling okazał się fajną zabawą w projektanta.

 

 


 

Wykorzystując pocięte kartony po mleku, dzieci wykonały Eko-Roboty. To już kolejna praca plastyczna pokazująca jak można wykorzystać niepotrzebne materiały i stworzyć z tego coś nowego.

 

 


 

W ramach projektu kolejne zadanie do wykonania: tym razem dzieci zmierzyły się z łamigłówkami ekologicznymi.

 

 


 

Kolejne zadanie w ramach projektu. Tym razem wykorzystaliśmy stare, niepotrzebne gazety. Przedstawiamy nasze Eko koguty.

 

 


 

Na zajęciach Eko Master dzieci pokazały, co można zrobić z niepotrzebnych kartonów, w których przywożone jest do nas mleko. Kolejny raz udowadniamy, że można zrobić coś z niczego.

 

 


 

Na zajęciach wykorzystaliśmy niepotrzebne kartony po mleku i stworzyliśmy przyrodnicze ekrany. Kolejny raz pokazaliśmy, że można zrobić coś z niczego, będąc przy tym EKO.